...a vypraví se na dovolenou sama jen s dětmi, čeká ji několik dní plných dobrodružství a adrenalinu.

My, co spolu chodíme, tedy my, co jsme se poznaly na internetu a máme podobně staré děti, jsme se na několik dní vypravily bez svých mužů a otců do jednoho baby-friendly penzionu u Příbrami, abychom na chvíli vypadly ze své běžné rutiny a mohly klábosit o všem možném i nemožném jinak než po internetu. Tato akce už má několikaletou tradici, konkrétně letos se konal už její třetí ročník. Já jsem ji navštívila poprvé.

Bylo nás 5 maminek, 5 tříleťáků a 3 mladší děti. Každá jsme si dělaly program podle své chuti, někdo ho trávil celý v penizionu, ale já jsem s dětmi každý den vyrazila na nějaký výlet.

Hned první den jsme si prošli vesnici, kde jsme bydleli. Druhý den jsme vyrazili na výlet do Rožmitálu pod Třemšínem, kde jsme navštívili kostel, kde hrával J.J.Ryba, a hřbitov, kde je pohřbený. Věděli jste, že spáchal sebevraždu?

Druhý den jsme vyrazili na Svatou Horu u Příbrami. Sice bez ostatních náležitostí, ale s o to větším očekáváním jsme prošli Bránou Milosrdenství. A dojmy? Hned za branou byla obrovská cedule, že prohlídky jen s průvodcem. Dostala jsem strach, jestli tam teda s dětmi můžu do ambitů nebo nemůžu, bylo mi z toho trochu ouzko, asi je to moje specifikum, ale velmi to přispělo k pocitu, že tam nejsme vítáni. Stihli jsme jen konec mše svaté, ale i tam jsem se moc necítila s tak malými všetečnými dětmi.

Ale koupili jsme si tam zmrzlinu, poslali, stejně jako předešlý den, spousty pohledů (Liduška ráda lepí známky=)) a vyrazili na cestu zpátky.

Největším dobrodružstvím bylo, když jsem se uhýbala velkému protijedoucímu vozidlu a rozrazila jsem o chodník pneumatiku auta, naštěstí dobří lidé se najdou všude, takže nám pán z blízkého autoservisu kolo vyměnil a my na rezervě dojeli zpět na ubytování i druhý den do Prahy.

Celou akci hodnotím velmi pozitivně a to z několika důvodů. Zjistila jsem, že:

• se dokážu sbalit sama s dvěma dětma, naložit věci do auta, dojet cestu do místa, kde jsem nikdy nebyla, nanosit věci na ubytování. A to vše jen s minimálním množství ječících scén, i když i takové byly.
  • moje děti nejsou jediné, které neposlouchají a moje výchovné postupy a snahy je umravnit nefungují stejně mně i ostatním maminkám.
  • každé, byť stejně staré dítě, vyniká v jiné oblasti a jsou oblasti, které je moc neberou. Někdo staví koleje, někdo vaří, někdo zpívá, někoho nezajímá lego, ...
  • Liduška je v něčem opravdu hodně jiná než ostatní, ale v jiných věcech je zase hodně převyšuje.
  • dokážu vyřešit vcelku vklidu i takové věci jako výměnu pneumatiky, když mám s sebou děti a nesmím před nimi zpanikařit.
  • spoustu věcí při péči o 2 malé děti zvládám na jedničku v porovnání s jinými, i když sama vidím pořád jen to, co mi nejde.
  • mé děti jsou neskutečně šikovné, když se jim k tomu dá příležitost.
  • že jsem schopna absolvovat něco takového s 2 malými dětmi, což jsem si nikdy nemyslela =).

Byly to skvělé dny, kdy jsem byla paní svého času a času svých dětí, kdy jsem mohla po večerech pít víno a probírat vše možné i nemožné a nemusela jsem žehlit, vařit, uklízet, ...

Penzion Ildam byl úplně skvělý, baby-friendly na jedničku, personál báječný, jenom teda ta vesnice, kde stojí, je nic moc.