Jedno školní úterý, aneb běžné ráno středoškolské učitelky... a jedno nevšední odpoledne.

6:05 Zvoní budík! Mžourám do šera a vůbec se mi nechce z vyhřátého pelíšku. L. je na tom podobně. Nakonec se oba vzchopíme. Dvojité zívání přechází do ranní modlitby.

6:16 Vařím čaj, chystám snídani pro nás i pro morčata.

6:26 Snídáme, L. sklízí nádobí.

6:37 Ranní hygiena, češu se a oblékám.

6:52 Ještě honem chystám dárkovou tašku - odpoledne jdu přát kamarádce k narozeninám.

6:55 Vyrážíme na vlak. Cestou se v duchu modlím Anděl Páně za všechny prosby na ŽMM a za muže, za něhož se dnes společně modlíme.

7:01 Svítí zelená, vlak jede na čas. Nacházíme dvě volná místečka k sednutí. Cestou chvílemi podřimuji, chvílemi se bavím vtipným hovorem spolucestujících na téma ceny rovnátek. Naštěstí se nás to už/ještě netýká :)

7:18 Vystupujeme o zastávku dříve, abychom se aspoň kousek společně prošli do práce. Kolem je nevšední klid. Silnice má uzavírku, "indiáni (rozuměj silničáři) vytrhali koleje" :)

7:30 Loučím se s L. a vcházím do školy. V kabinetě se zdravím s kolegyní. Vařím si zelený čaj a sklízím nádobí od včerejška.

7:46 Vyřizuji e-maily, stíhám kouknout i na Signály.

8:05 Zvoní. Beru hrnek s čajem a svoje podklady a  odcházím do primy. Cestou vyzvedávám ve sborovně třídnici. Dnešní téma: Osvícenství.
Na začátku hodiny netradičně vstupují redaktoři školního časopisu a dělají nábor. Zvedá se les rukou. Jsem zvědavá, kolik z nich opravdu přijde a kolik do budoucna vydrží.

8:50 Přestávka. Prohlížíme fotky z kolegovy svatby, do toho zvedáme telefony, otvíráme dveře a řešíme možná i nemožná přání studentů.

9:00 Opět zvoní na hodinu. Jdu suplovat.

9:45 Velká přestávka. Loupu si banán. Apoň chvíli nezvoní telefony a nikdo nic nechce. Máme čas doprohlížet svatební fotky.

10:00 Kolegové odchází do výuky, já mám volnou hodinu. Chystám si věci do dalších hodin, pak usedám k počítači. Někdo zvoní. Otevírám. Kolegyně, co je nyní na mateřské, mi strčí dovnitř kočárek se spícím dítětem a jde si vyřídit něco na sekretariát. Malá naštěstí spí, tak mám čas sednout k počítači a začít psát tento článek :)

10:55 Dějepis u maturantů - opakujeme první světovou. Po přestávce hned v zápětí Velká Morava a Cyril s Metodějem u druháků.

12:40 Lepím potrhaný dějepisný atlas a uvědomuji si, že už jsem měla být na dozoru...
Využívám toho, že hlídám "prázdnou chodbu" a v klidu si sním oběd ohřátý v mikrovlnce. Za chvíli mě na dozoru vystřídá kolegyně. Dívám se do příprav, co mě čeká v dalších hodinách, a chystám zadání písemky na příští týden.

13:40 Ještě jednou první světová u dalších maturantů. Po obědě je to nějaké utahané, ztrácím elán já i oni. Venku poprchává...

14:20 Smazat tabuli, uklidit třídu. Nesu třídnici do sborovny. Konec! Padla :)

14:29 Vyrážím do města. Cestou se stavuji v knihkupectví.

15:00 S kamarádkou Zdenou a jejími holčičkami máme sraz u školky, pak jdeme pěšky k nim domů. Zase mrholí...

15:46 Ája mi ukazuje nové barbíny, které dostala od babičky "po tetě Petře". Zdena zatím chystá na stůl ovoce a něco sladkého na zub. Ája mě češe, Jula se tulí Zdeně na klíně a my klábosíme o všem možném...

17:03 SMS od L., kterým vlakem pojedu domů, že by jel z práce se mnou. Domlouváme se na pozdější vlak, protože jsme si s Ájou ještě "skoro vůbec nepohrály" :) Hrajeme mlýnek a dámu, Jula mi sedí na klíně a "pomáhá". Zdena má chvíli volno.

Dřevěné hračky Bigjigs Toys dřevěná hra - čínská dáma

17:48 Nějak jsme se zabraly do hry! Rychle se loučím a vybíhám na tramvaj, abych stihla aspoň ten pozdější vlak.

18:14 Nakonec vlak dobíhal i L., nějak se zdržel na nádraží u pokladny.
Ve vlaku mi zvoní telefon - tátovi se podařilo sehnat stejný materiál, z něhož máme kuchyni, aby nám mohl dodělat spíž. Domlouváme se, že si to přijde všechno zaměřit.

18:50 Chystám toasty a salát, krmím morčata. L. mezi  tím opravuje dvířka od sprchy. Večeříme, L. sklízí nádobí.

19:55 Táta si přišel zaměřit tu skříňku. Následu je ohnivá debata nad rozměry a šířkou polic. Pomalu mi dochází trpělivost... Táta - stolař to vidí z pohledu výrobce, já zase z pohledu uživatele - a teď jak to skloubit dohromady...

21:15 Spíž vyřešena :) Kolečka u dveří sprchového koutu jsou plná vodního kamene, jdu si "půjčit" k mamce ocet.

21:25 Sprchujeme se, pak co se dá, namáčíme do octa. Snad vodní kámen do rána povolí....

21:55 Lezu do postele a zhasínám. Jak se říká dětem: "Vyčůrat, pomodlit a spát..." Společně se s L. pomodlíme desátek růžence, poděkujeme za celý uplynulý den, poprosíme za to, co nás čeká, a taky za aktuální potřebné z ŽMM. A za pár minut už spím jako dudek...

Tak takhle vypadá můj "běžný školní den". A aspoň jednou za 2-3 týdny se snažíme dát si "dámskou jízdu" s kamarádkou a jejími holčičkami, protože tohle setkání opravdu všechny moc potřebujeme :)

foto: https://www.drevene-hracky.cz/cz-detail-674787-bigjigs-toys-drevena-hra-cinska-dama.html